Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Ved bestilling eller betaling af faktura accepteres nedenstående handelsbetingelser.

1. Handelsbetingelser for private kunder

1.1 Aftale og bestilling

Ved bestilling af vinduespolering, rengøring eller anden ydelse indgås en aftale mellem kunden og Lund Schulze, CVR: 28236956. Aftalen kan indgås skriftligt eller mundtligt og bekræftes typisk via e-mail eller sms.

1.2 Betaling

Private kunder betaler via bankoverførsel eller MobilePay. Betalingsfristen er 8 dage fra fakturadato, medmindre andet er skriftligt aftalt. Ved for sen betaling kan der pålægges rykkergebyr og morarente iht. gældende rentelov.

1.3 Aflysning og ændringer

Aflysning skal ske senest 24 timer før aftalt tid. Ved senere aflysning forbeholder vi os retten til at fakturere op til 50 % af ydelsens pris. Ved udeblivelse uden aflysning faktureres fuldt beløb.

1.4 Adgangsforhold

Kunden skal sørge for fri og sikker adgang til det aftalte arbejdsområde. Ved manglende adgang forbeholder vi os retten til at fakturere for forgæves fremmøde.

1.5 Reklamation

Eventuelle reklamationer skal meddeles skriftligt senest 24 timer efter arbejdets udførelse. Berettigede reklamationer afhjælpes uden ekstra omkostninger for kunden.

1.6 Ansvar

Vi behandler kundens ejendom med største omhu. Vi er ansvarlige for skader forvoldt ved grov uagtsomhed. Skader som følge af skjulte fejl på vinduer, rammer eller beslag dækkes ikke.

1.7 Servicefradrag

Kunden er selv ansvarlig for at indberette servicefradrag til Skat. Faktura udstedes med korrekt CVR og arbejdets karakter. Læs mere om servicefradrag på skat.dk – Servicefradrag. Vi yder ikke individuel skatte- eller juridisk rådgivning.

1.8 Databehandling

Vi opbevarer kun nødvendige oplysninger til brug for fakturering og service. Data behandles fortroligt og i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning (GDPR).

1.9 Fortløbende aftaler og opsigelse

Ved indgåelse af en fortløbende aftale (minimum tre ydelser) forbeholder vi os retten til at fakturere for én ekstra gang, hvis kunden opsiger aftalen før tredje servicebesøg. Dette skyldes, at vi ved første besøg typisk bruger ekstra tid på kundeoprettelse, tilbudsudarbejdelse samt rengøring af ofte meget beskidte vinduer.

1.10 Arbejdsbetingelser ved ekstreme vejrforhold

Ved kraftig frost, storm, isslag eller andre forhold der gør arbejdet uhensigtsmæssigt eller farligt, forbeholder vi os retten til at flytte eller aflyse aftalte opgaver.

2. Handelsbetingelser for erhvervskunder

2.1 Aftale og samarbejde

Ved indgåelse af aftale mellem Lund Schulze og erhvervskunde defineres opgaven og frekvensen skriftligt via samarbejdsaftale eller kontrakt. Ændringer kræver skriftlig accept fra begge parter.

2.2 Betaling

Erhvervskunder modtager faktura med betalingsfrist på 14 dage netto, medmindre andet er skriftligt aftalt. Ved overskridelse pålægges rykkergebyr og morarente jf. renteloven.

2.3 Aflysning og ændringer

Ændringer eller aflysninger skal meddeles mindst 48 timer før planlagt udførelse. Ved akut aflysning eller forhindring uden varsel faktureres det planlagte arbejde fuldt ud.

2.4 Adgangs- og sikkerhedsforhold

Kunden er ansvarlig for at sikre adgangsforhold og informere om særlige restriktioner. Vores arbejde udføres altid i overensstemmelse med gældende arbejdsmiljø- og sikkerhedsregler.

2.5 Reklamation og kvalitetskontrol

Reklamationer skal fremsendes skriftligt senest 48 timer efter udførelse. Vi foretager løbende kvalitetskontrol og retter berettigede mangler hurtigst muligt.

2.6 Ansvar og forsikring

Lund Schulze er ansvarsforsikret og dækker skader som følge af fejl eller forsømmelse fra vores side. Vi kan ikke gøres ansvarlige for indirekte tab, driftstab eller forhold uden for vores kontrol (force majeure).

2.7 Prisregulering

Ved længerevarende aftaler forbeholder vi os retten til årlig prisjustering i henhold til udviklingen i nettoprisindekset eller tilsvarende indeks.

2.8 Opsigelse

Ved løbende aftaler kan samarbejdet opsiges med 30 dages skriftligt varsel, medmindre andet er aftalt.

2.9 Databehandling

Vi opbevarer kundedata udelukkende til drifts- og faktureringsformål. Al behandling sker fortroligt og i overensstemmelse med GDPR. Databehandleraftaler tilbydes ved behov.

Kontakt

Har du spørgsmål til vores handelsbetingelser, er du altid velkommen til at kontakte os via kontaktformularen, telefon eller e-mail. Vi sender gerne handelsbetingelserne som PDF på forespørgsel. Version 1 – Gældende fra 28. april 2025

Ønsker du et uforpligtende tilbud?

Udfyld formularen herunder og vi vender tilbage til dig hurtigst muligt. Vi ser frem til at høre fra dig.


+45 92 90 90 09
kontakt@lsvp.dk